Us informem que s'ha obert el termini per participar als Premis Nacionals de Comerç i als Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris que atorga la Generalitat de Catalunya a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), del Departament d’Empresa i Treball.
Premis Nacionals de Comerç
L'objectiu d’aquests premis és distingir persones, empreses, entitats del sector i ens públics que, per la seva trajectòria, innovació, sostenibilitat i adaptabilitat, contribueixen de manera rellevant al prestigi del comerç, particularment del comerç urbà de proximitat.
S’estableixen 5 categories:
Premi Nacional de Comerç
Premi al Comerç més Innovador
Premi al Comerç amb millor estratègia de Comunicació i Difusió
Premi als Valors Europeus del Comerç de Proximitat
Premi a la Iniciativa Col·lectiva
A les categories del Premi Nacional de Comerç, Premi al Comerç més Innovador, Premi al Comerç amb millor estratègia de Comunicació i Difusió i Premi als Valors Europeus del Comerç de Proximitat hi poden optar les persones físiques, les microempreses i les petites i mitjanes empreses amb establiment operatiu a peu de carrer a Catalunya que desenvolupen la seva activitat en l'àmbit del comerç i els serveis a la persona. A la categoria de Premi a la Iniciativa Col·lectiva s’hi poden presentar les entitats que les representen a nivell territorial o sectorial i els ens públics.
Els Premis Nacionals de Comerç consisteixen en uns guardons i diplomes. A més, el Premi Nacional de Comerç té una dotació econòmica de 8.000 euros, els Premis al Comerç més Innovador, al Comerç amb millor estratègia de Comunicació i Difusió i el Premi als Valors Europeus del Comerç de Proximitat tenen una dotació econòmica de 3.000 euros cadascun d’ells, i el Premi a la Iniciativa Col·lectiva té una dotació econòmica de 2.000 euros.
Per optar als premis, s’ha de presentar telemàticament la sol·licitud i la documentació que preveu la convocatòria.
Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris
L'objectiu dels Premis als Establiments Centenaris de la Generalitat de Catalunya és distingir els establiments i mercats municipals en actiu, que al llarg de cent o més anys han ofert un servei de qualitat i personalitzat als seus clients, tot adaptant-se als canvis en les necessitats de compra que s'han anat produint al llarg de la seva història.
S'estableixen 3 categories:
Premi als establiments amb cent o més anys d'història
Premi als establiments amb cent cinquanta o més anys d'història.
Premi als establiments amb dos-cents o més anys d'història.
Hi poden optar les persones físiques, les microempreses, les petites i mitjanes empreses de venda al detall o de prestació de serveis a la persona que siguin titulars d'establiments a peu de carrer a Catalunya oberts al públic, i els mercats municipals en actiu, sedentaris i no sedentaris, ubicats a Catalunya, amb una trajectòria de cent o més anys d'història l'any 2025.
Només es podrà presentar una candidatura per edició.
Els Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris consisteixen en uns guardons i diplomes.
Per optar als premis, s’ha de presentar telemàticament la sol·licitud i la documentació que preveu la convocatòria.
Més informació i accés als tràmits de sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds finalitza a les 14:00 hores del dia 30 de juny de 2026.
Per a qualsevol consulta podeu trucar al 93.484.99.97




