Programes

50 empreses milloraran la competitivitat a la 9a edició del programa Comerç 21

Un total de 50 microempreses del sector comercial i de serveis han iniciat la seva trajectòria al programa Comerç 21, impulsat per Pimec Comerç i la Diputació de Barcelona per aconseguir un comerç de proximitat fort, competitiu i resilient. El programa ha arrencat aquest dilluns, 29 de setembre, amb un acte inaugural a l’Escola Industrial de Barcelona.

De les 50 empreses seleccionades, 13 són del Baix Llobregat (26%), 8 del Maresme (16%), 7 del Vallès Occidental (14%), 5 del Barcelonès (10%), 4 de l'Anoia (8%), 4 del Vallès Oriental (8%), 3 del Garraf (6%), 2 d’Osona (4%), 2 del Berguedà (2%), 1 de l’Alt Penedès (2%) i una altra del Bages (2%). De totes les candidates, 30 (un 60%) estan dirigides per dones i 20 (40%), per homes.

El programa consta d’una primera fase de diagnosi per identificar punts de millora: 6 hores d’assessorament individualitzat i 12 hores de sessions col·lectives sobre temàtiques seleccionades en funció de la necessitat. Després de definir un full de ruta amb els objectius i accions concretes que es poden dur a terme, les empreses participants iniciaran la fase d’execució, amb 12 hores de suport individualitzat per part d’una persona experta en l’àrea de prioritats que es volen treballar i 8 hores de sessions col·lectives. 6 mesos després d’acabar el projecte, les empreses fan un seguiment amb altres dues hores d’assessorament individualitzat.

Les gairebé 400 micropimes que han passat per les edicions anteriors han valorat amb un 9 sobre 10 els resultats assolits. Entre les millores aconseguides, hi destaquen: més visió empresarial, millores en l’organització, una gestió més eficient, la introducció o millora de les seves xarxes socials o en la venda online, més orientació al client i la introducció a noves eines comercials.

Comerç essencial

Com ha explicat la diputada de Comerç i Consum, Olga Serra i Luque, durant l’acte d’inauguració, “l'èxit del projecte ens mostra no només l’interès creixent pel programa i l’encert del seu disseny, sinó també la vitalitat i el potencial del nostre teixit comercial”. Serra ha posat l’accent en la vocació de la Diputació de Barcelona per donar suport al petit comerç a través d’eines útils per afrontar els canvis. “Tenim la convicció que el comerç de proximitat és una peça essencial dels municipis de la demarcació. I la nostra missió és vetllar perquè pugui reforçar-se, modernitzar-se i adaptar-se als reptes d’una societat que canvia ràpidament”, ha recalcat.

Per la seva part, la directora de Pimec Comerç, Pilar Mínguez, ha manifestat que “des de l'entitat estem molt satisfets d'inaugurar una nova edició de Comerç 21, un programa que s'ha consolidat com una eina clau per acompanyar les petites i mitjanes empreses del sector en el seu creixement i transformació”. En aquest sentit, també ha posat en valor el paper del comerç local en l'economia i la societat, tot apuntant que “a través d'aquesta col·laboració publicoprivada donem al comerç de proximitat les eines necessàries perquè sigui més competitiu, resilient i innovador”.

Podeu consultar el llistat de les empreses participants en el següent Document

El programa Comerç 21 de la Diputació de Barcelona i Pimec respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 12 "Consum i producció responsables". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Tota la informació a Comerç 21
Ajuntament d’Igualada
Servei de Comerç
Av. Barcelona 105 - Tecnoespai
Tel 93 806 65 55
[email protected]
closetwitter-squarefacebook-squareellipsis-vchevron-down