Igualada conclou amb èxit la segona edició dels iBons per joves i deixa 82.000€ al comerç local

31 de gener de 2025

Més de 1.000 joves van adquirir iBons i 58 establiments s’han adherit a la iniciativa

El passat 5 de gener, l'Ajuntament d'Igualada va concloure amb èxit la segona edició de la campanya d'iBons Joves, una iniciativa destinada a fomentar la participació dels joves en el comerç local. La campanya, que es va iniciar el 28 d'octubre amb l'adhesió dels comerços i l'11 de novembre amb la venda dels iBons als ciutadans, ha demostrat ser una eina efectiva per apropar els joves al teixit comercial de la ciutat.

Els iBons, amb un valor nominal de 10 euros, permetien als joves adquirir-los per només 3 euros, assumint l'Ajuntament la diferència de 7 euros. Aquesta oferta estava dirigida als joves empadronats a Igualada amb edats compreses entre els 16 i els 25 anys. 

La resposta a la campanya ha estat molt positiva, amb la participació de 58 establiments adherits i l'emissió i venda de 5.714 iBons, assolint el 100% dels bons disponibles. En total, 1.159 joves de 16 a 25 anys empadronats a Igualada van adquirir iBons.

La campanya ha generat una despesa aproximada de 82.000 euros en el comerç local, superant els 65.000 euros de l'any anterior. Els sectors amb més participació han estat la moda, amb 21 establiments adherits, seguit de la joieria, amb 9. Malgrat això, els dos comerços amb més iBons bescanviats pertanyen als sectors de llibreria i material escolar, i esports.

La difusió de la campanya s'ha realitzat a través de les xarxes socials de l'Ajuntament i de les àrees de Joventut i Comerç, així com mitjançant flyers informatius. Cal destacar també el paper proactiu dels propis comerços en la promoció del projecte.

El regidor de Dinamització Ecònomica, Jordi Marcè, afirma que “aquestes xifres evidencien la consolidació de la iniciativa a la nostra ciutat amb un increment notable de joves que es beneficien de l'acció respecte la campanya del 2023 i que, per tant, s'apropen al comerç local”. Però sobretot, més enllà de l'impacte econòmic directe, la campanya ha establert noves sinergies entre els comerços i el públic juvenil.

Amb la campanya d’iBons, l'Ajuntament d'Igualada reitera un cop més el seu compromís amb iniciatives que fomenten el comerç local i la participació dels joves en l'economia de la ciutat. 

Ajuntament d’Igualada
Servei de Comerç
Av. Barcelona 105 - Tecnoespai
Tel 93 806 65 55
[email protected]
closetwitter-squarefacebook-squareellipsis-vchevron-down
Whatsapp
Necessites ajuda?
Hola!